Velik zaslon, kvalitetna izdelava, veliko pripomočkov
Računanje poti
22.06.2011
Objavil: Aleš Poljak
Motoristi pravimo, da ko gremo na vožnjo čutimo popoln mir in svobodo, da gremo kamor nas pot zanese in da se ne oziramo preveč na...omejitve, ...ups na čas! Zakaj bi torej motorist potreboval navigacijsko napravo, se morda sprašujete?
Tukaj je več spremenljivk. Na nekem superšportnem motorju res nima velike funkcije (verjetno bi kmalu pregorel zvočnik, ker bi opozarjal na prekoračitev omejitve hitrosti), na kakšnem potovalnem, pa pride še kako prav. Kako je meni in boljši polovici pomagal na najinem izletu po ''jadranki'' pa preberite v nadaljevanju...
Na mojo pobudo smo na test dobili navigacijsko napravo Garmin Zümo 660 in testni motor.
Podjetje AS Domžale iz Trzina (vstavi link) je z veseljem prisluhnilo mojim željam in mi v namen testiranja Garmina ponudilo čisto »frišen« motocikel in sicer NOVO Hondo CBR 600f. Zakaj sem s tiskanimi črkami napisal NOVO se morda sprašujete. Ker je Honda legendarno f-ko ravno oživela in jo spet poslala v ''borbo'' po dolgih 5ih letih. CBR600 f je zelo vsestranski športni motocikel, s katerim gremo lahko na čisto umirjen nedeljski izlet ali pa se z njim brez problemov zapodimo tudi po dirkališču.
Izgeled in zaslon...
Zümo bo večino svojega življenjskega obdobja preživel na prostem in to je takoj jasno, ko ga prvič popestujemo v rokah. Je občutno težji (270g) in bolj čvrsto izdelan od klasične navigacijske naprave, ki jih imamo v avtomobilih. Diagonala barvnega zaslona, meri ogromnih 10,6 centimetrov, kar je super, saj so vse tipke na zaslonu dovolj velike, da jih lahko pritiskamo, kar direktno z motorističnimi rokavicami. Tako ni potrebno snemati rokavic, ko želimo pogledati, kam nas bo pot peljala v nadaljevanju ali pa, ko želimo dodati novo vmesno točko. Na hrbtni strani navigacijske naprave je vgrajen zvočnik, ki zelo dobro opravi svoje delo, saj je dovolj glasen, da slišimo navodila tudi, ko se peljemo 50 km/h. A mislim, da bo vsak motorist raje uporabljal slušalke za poslušanje navodil, kot pa prej omenjen zvočnik. Na hrbtni strani pod pokrovčkom je tudi baterija in microUSB priključek preko katerega posodabljamo kartografijo ali pa napolnimo baterijo.
Namestitev navigacijske naprave...
Namestitev Züma je enostavna in za to opravilo ne potrebujemo več kot 10 minut. Potrebujemo le malce premisleka kam pozicionirati navigaijsko napravo, da čim bolje vidimo na zaslon, a hkrati moramo paziti, da nas ta med vožnjo ne ovira in kako bomo fiksirali napajalni kabel. Zuma lahko fiksiramo na krmilo ali pa na držalo ogledala na motorju s posebnim dvodelnim nosilcem, oziroma tako kot v mojem primeru ga lahko pospravimo v poseben predal (na torbi) za navigacijske naprave, ki je na rezervoarju za gorivo. Tako sem jaz moral namestiti le napajalni kabel na akumulator in speljati kabel skozi oklepe motocikla do vrha rezervoarja, kjer je bila navigacijska naprava in namestitev je bila tako končana.
Ker sem po naravi bolj radovedne sorte, sem poizkusil tudi namestitev Züma z dvodelnim nosilcem na mojem motociklu. Namestil sem ga na nosilec ogledala, kar oteži uporabo oziroma vnašanje ''koordinat'' v napravo, ker je zelo oddaljen a je pogled na zaslon toliko boljši, ker delno še vedno vidimo kaj se dogaja pred nami.
Splošna uporaba...
Uporaba Züma se na žalost čisto nič ne razlikuje od ostalih Garminovih produktov. Na žalost sem napisal zato, ker motoristi po navadi ne izbiramo najhitrejše oziroma najkrajše poti do cilja. Rajši vidimo, da je cesta čim bolj zavita. Tako moramo nastaviti izogibanja (avtoceste, hitre ceste) a to ne funkcionira najbolje, ker je računanje poti še vseeno narejeno za potovanje z avtomobilom. Veliko boljše bi bilo, če bi Zümo računal pot drugače, ko je nastavljeno prevozno sredstvo motocikel. A dvomim, da bo Garmin kdaj tako dodelal svoje naprave.
Uporabniški vmesnik je torej identičen ostalim izdelkom tega proizvajalca, tako se motorist hitro navadi nanj oziroma je že kar navajen. Imamo pa na voljo vrsto pripomočkov kot na primer; 3D navigacija (izrisevanje večjih stavb za lažjo orientacijo), prikaz pravilnega voznega pasu v večjih križiščih (lane assist), prikaz omejitve hitrosti, ter potovalni računalnik za izračun porabljenega goriva, kar še posebej prav pride pri motociklih, ki nimajo merilnika goriva. Ker ima CBR600 f svoj potovalni računalnik, ki prikazuje trenutno porabo in koliko goriva smo porabili, sem lahko preizkusil točnost Zümo-vega preračuna porabe. Ta je kar točna, tako da bo tistim, ki nimate prikaza količine goriva na motociklu ta funkcija prišla zelo prav. Na voljo imamo tudi skupek aplikacij v tako imenovanem potovalnem paketu in sicer pregledovalnik slik, svetovno uro, pretvornik merskih enot in kalkulator. Zuma lahko zavarujemo z varnostno kodo za kar skrbi funkcija Gamin lock.
Pripomočki...
V primeru, da imamo v čeladi vgrajeno bluetooth slušalko to lahko povežemo z Zümom in navodila poslušamo brezžično, oziroma preko žice s klasičnimi stereo slušalkami. Zümo ima tudi režo za microSD kartico (do 4GB), na katero lahko nalagamo dodatno kartografijo, a povečini se ta kartica uporablja za namestitev naše priljubljene glasbe, katero nam Zümo predvaja med našim izletom.
Prodajni paket...
V prodajnem paketu dobimo: dvodelni nosilec za na motor, avtomobilski vakuumski nosilec, napajalni kabel, torbica, litij-ionska baterija s kapaciteto 1800 mAh je zmožna Züma držati pri življenju preko treh ur, USB kabel, 220V napajalnik, disk za na armaturo in navodila za uporabo. Celoten prodajni paket si oglejte na tej sliki...
Posodil na test: Garmin d.o.o. Prodajalec/Uvoznik: Garmin d.o.o. |
Cena na dan testa: 629,00 € |
Izdelava spletnih strani - Sistem za izgradnjo in optimizacijo spletnih strani za spletne iskalnike | Oblikovanje - Spletno in grafično oblikovanje Spam prevention |
.SI domene in gostovanje - Brezplačne domene ob nakupu gostovanja |