22.08.2017
Objavil: Thomas Bergant
Moč trivalovne strategije pri poslovni preobrazbi družbe Lenovo se je znova dokazala v letošnjem prvem poslovnem četrtletju, saj je podjetje dobičkonosno poslovalo v segmentih računalništva in pametnih naprav, prihodki in dobiček pa so se povečali na vseh rastočih področjih, vključno s podatkovnimi centri in mobilnimi rešitvami.
Nove naložbe v ljudi in izdelkov so poskrbele, da je oddelek za podatkovne centre Data Center Group (DCG) ustvaril najbolj celovito ponudbo naprav v svoji zgodovini. Novi sistemi ThinkSystem in ThinkAgile so skupaj z okrepljenim prodajnim osebjem poskrbeli za dobre rezultate. Tudi mobilni izdelki in rešitve, za katere skrbi oddelek Mobile Business Group (MBG), so skrbeli za dvig ugleda blagovne znamke.
“V prvem četrtletju letošnjega poslovnega leta smo poslovali stabilno in se držali lastne trivalovne strategije. Ohranili smo dobičkonosno poslovanje računalniškega oddelka ter postavili nove temelje na področju mobilnih rešitev in rešitev za podatkovne centre. Dodatno smo vlagali v infrastrukturo računalništva v oblaku in rešitve, ki jih poganja umetna inteligenca,” je povedal izvršni direktor družbe Lenovo Yang Yuanqing in dodal: “Na vseh področjih smo napredovali. Oddelek mobilnih rešitev dela zelo dobro, zato pričakujemo, da bo v drugi polovici poslovnega leta posloval z dobičkom. Oddelek za podatkovne centre je tudi na dobri poti, saj to področje beleži rast, zato pozitivne rezultate pričakujemo v kratkem.”
V prvem poslovnem četrtletju, ki se je za družbo Lenovo končalo 30. junija 2017, je podjetje ustvarilo 10 milijard ameriških dolarjev prihodkov, oziroma 4,5 % več kot v lanskem prvem četrtletju. Poslovni izid je neto izguba v višini 72 milijonov dolarjev, izguba na delnico pa je znašala 0,66 centa ameriškega dolarja. Dobiček iz poslovanja je sicer v obravnavanem četrtletju znašal 110 milijonov dolarjev.
Lenovo je uvedel t. i. trivalovno strategijo. V prvem valu je ohranjal položaj vodilnega proizvajalca računalnikov, dobičkonosno poslovanje in inovacije ter gradil drugi val, ki narekuje, da tudi področji mobilnih rešitev in rešitev za podatkovne centre postaneta dobičkonosni. Sočasno podjetje izvaja tudi tretji val, poimenovan »naprave in oblak« ter »infrastruktura in oblak«, s katerim izkorišča prednosti novih tehnologij. Lenovo vlaga v novo generacijo platform, ki bodo strankam pomagale doseči stalno povezanost v dobi pametnega interneta in lažje delo s pomočjo rešitev, podprtih z umetno inteligenco. Prvi mejnik je že dosežen – platforma Global API iz sveta interneta stvari povezuje že več kot tri milijone uporabnikov. Dodatno je Lenovo razširil svoj lastni ekosistem, v katerem imajo uporabniki Lenovo naprav lastno identifikacijsko številko – LenovoID. Teh je bilo v prvem četrtletju že 225 milijonov. Lenovo namreč veliko vlaga tudi na področja, kot so poslovna programska oprema, storitve in masovni podatki.
Na svojem tretjem dogodku Tech World, ki ga je družba pretekli mesec organizirala v kitajskem mestu Shanghai, je Lenovo predstavil številne novosti, vključno s pametnim jopičem SmartVest, naprednimi očali daystAR. Družba je objavila, da bo v raziskave in razvoj rešitev s področja umetne inteligence vložila 1,2 milijarde ameriških dolarjev, prvenstveno pa se bo osredotočila na pametne rešitve in partnerstva s področja zdravstva in transporta.
Poslovni pregled
Področje računalništva, poimenovano PC and Smart Device Business Group (PCSD), ki s prodajo računalnikov, tablic in drugih pametnih naprav ustvari večinski delež prihodkov družbe Lenovo, je v obravnavanem četrtletju ustvarilo 7 milijard ameriških dolarjev prihodkov ob 7,8-odstotni letni rasti in 291 milijonov ameriških dolarjev dobička pred obdavčitvijo. V obravnavanem četrtletju je oddelek PCSD zabeležil 4,8-odstotno rast prihodkov. Povprečna marža je bila s 4,2 odstotki nekoliko nižja kot leto prej, predvsem na račun rasti stroškov komponent.
Oddelek računalništva je v prvem četrtletju zabeležil rekordne tržne deleže v Evropi ter regijah Latinske Amerike in Azija Pacifik. Po svetu je podjetje prodalo kar 12,4 milijona računalnikov in tablic. Na domačem kitajskem trgu je Lenovo obdržal skoraj 36-odstotni delež.
Mobilni izdelki in rešitve, za katere skrbi oddelek Mobile Business Group (MBG), predvsem pametni telefoni Lenovo in Moto, so v obravnavanem četrtletju ustvarili 1,7 milijarde dolarjev prihodkov. Glede na preteklo leto je rezultat višji za 7,6 odstotka. Lenovo je dosegel zastavljeni cilj prodaje treh milijonov pametnih telefonov Moto Z v prvih 12 mesecih. V prvem četrtletju je Lenovo prodal 11 milijonov pametnih telefonov, izjemno rast prodaje pa je podjetje zabeležilo v Zahodni Evropi (+137 %) in Latinski Ameriki (+56 %).
Poslovne rešitve, predvsem strežniki, poslovna programska oprema in storitve, ki jih trži oddelek Data Center Business Group (DCG), so ustvarile 14 odstotkov več prihodkov kot v primerljivem obdobju leto prej. Lenovo se je osredotočil na transformacijo rešitev za podatkovne centre, ki bo zagotovila dolgoročno dobičkonosnost oddelka DCG, saj je okrepil prodajne ekipe in njihovo vodstvo, vlaga v prodajni kanal, prenavlja družine izdelkov in gradi strategijo blagovne znamke.
Zelo spodbudna je bila rast prodaje v Zahodni Evropi (+22 %) in Severni Ameriki (+19 %). Lenovo tudi v prihodnje pričakuje rast tega področja, saj prenove podatkovnih centrov trenutno potekajo po vsem svetu. Pozitivna je bila tudi rast povprečne marže, ta se je dvignila za 1,7 odstotne točke.
Odmevni so bili tudi rekordi strežnikov na novi Intelovi platformi, saj so Lenovo strežniki prejšnji mesec postavili kar 42 novih svetovnih rekordov v zmogljivostih. Lenovo še naprej ostaja najhitreje rastoči ponudnik rešitev za podatkovne centre in superračunalnike. Enega slednjih je pred kratkim prodal univerzi v Pekingu.
Izdelava spletnih strani - Sistem za izgradnjo in optimizacijo spletnih strani za spletne iskalnike | Oblikovanje - Spletno in grafično oblikovanje Spam prevention |
.SI domene in gostovanje - Brezplačne domene ob nakupu gostovanja |