marketing
več | arhivpoudarjeno.
slikaHONOR na mobilnikih Magic6 Pro in Magic V2 s programom za razvijalce Android 15 Beta
20.05.2024

HONOR je objavil, da je Android 15 Beta 1 na voljo razvijalcem naprav HONOR. Mobilnika HONOR Magic6 Pro in HONOR Magic V2 sta prvi napravi, ki bosta prejeli to posodobitev. Ta program razvijalcem HONOR ponuja zgodnji dostop do najnovejših posodobitev sistema Android, s čimer lahko preizkušajo nove funkcije in izboljšajo združljivost svojih aplikacij na vodilnih pametnih telefonih HONOR.

slikaiPhone 16 Pro naj bi imel za 20 % svetlejši zaslon
17.05.2024

Po novih govoricah iz Kitajske, ki jih je na Weibo objavil uporabnik Instant Digital, bo imel iPhone 16 Pro, ki bo prišel konec letošnjega leta, za 20 odstotkov svetlejši zaslon kot njegov predhodnik.

slikaHONOR zasedel prvo mesto na kitajskem trgu pametnih telefonov
15.05.2024

HONOR je konec prvega četrtletja proslavil z odličnimi rezultati. Po podatkih Mednarodne podatkovne korporacije IDC (International Data Corporation, IDC) so v prvem četrtletju 2024 na Kitajskem zasedli prvo mesto na trgu pametnih telefonov.

slikaNajbolj zadovoljni so uporabniki Telekoma Slovenije
13.05.2024

Uporabniki Telekoma Slovenije trdijo, da so najbolj zadovoljni uporabniki telekomunikacijskih storitev na slovenskem trgu, kar velja tako za uporabo mobilnih kot fiksnih storitev. To so pokazali rezultati spomladanske raziskave družbe Valicon, ki je merila zadovoljstvo uporabnikov telekomunikacijskih storitev.

članki

Facebook in Google manipulirata z uporabniki v deljenje svojih osebnih podatkov


06.07.2018
Objavil: Dare Gliha

Iz Zveze potrošnikov Slovenije so sporočili ugotovitve, da Facebook in Google manipulirata s svojimi uporabniki v deljenje kar največ informacij o sebi, predvsem s premetenim oblikovanjem strani, vsiljivimi privzetimi nastavitvami ter načinom izbire “vzemi-ali-pusti”, ugotavlja analiza zadnjih sprememb zasebnostnih nastavitev teh podjetij.

Odkar se uporablja nova Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov (GDPR) so bili uporabniki digitalnih storitev soočeni s številnimi obvestili in pozivi podjetij za ponovno izbiro svojih nastavitev varstva zasebnosti in obdelave osebnih podatkov. Na žalost se zdi, da podjetja, kot sta tehnološka velikana Facebook in Google, nimajo nobenih namenov svojim uporabnikom omogočiti dejanske in resnične izbire.

Obe podjetji z uporabniki manipulirata tako, da ti z njima delijo čim več svojih osebnih podatkov. S tem kažeta pomanjkanje spoštovanja do uporabnikov, obenem pa gre za obid načela, da bi morali imeti potrošniki dejansko možnost nadzora nad svojimi osebnimi podatki in zasebnostjo. Takšne so ugotovitve norveške potrošniške organizacije Forbrukerradet, ki je pripravila poročilo o spornih praksah Facebooka, Googla in Microsofta (Windows 10).

Številne potrošniške organizacije in druge organizacije, ki se ukvarjajo z varstvom zasebnosti tako v Evropi kot v ZDA, tudi Zveza potrošnikov Slovenije, so se zato obrnile na nadzorne organe v svojih državah in jih pozvale k začetku preiskave, ali je ravnanje navedenih podjetij skladno s pravili GDPR.

Zavedeni v deljenje podatkov
Iz poročila, ki vsebuje tudi analizo pojavnih oken (t.i. ‘pop-up’), ki od potrošnikov zahtevajo izbiro določenih nastavitev zasebnosti, jasno izhaja, da potrošnike silijo oziroma načrtno usmerjajo v izbiro, ki je z vidika varstva osebnih podatkih zanje slabša. To počno prek:

standardnih/privzetih nastavitev
Raziskava je pokazala, da uporabniki redko spreminjajo predhodno izbrane nastavitve (privzete nastavitve). V številnih primerih sta Facebook in Google kot privzeto nastavitev določila za uporabnikovo zasebnost najmanj ugodne nastavitve.

vizualno in besedilno zavajujočih pojasnil
Deljenje osebnih podatkov in uporaba usmerjenega oglaševanja predstavljajo kot izključno pozitivno in koristno za uporabnika, predvsem preko premetene izbire besed in vizualne podobe skupaj z grožnjami o zmanjšanju funkcionalnosti storitev, če bi uporabnik zavrnil privolitev.

nejasne postavitve strani
Če želi uporabnik izbrati zanj ugodne nastavitve zasebnosti, je pot do tja bolj kompleksna in zahteva več klikov, izbira pa je ponavadi skrita.

iluzije izbire
V številnih primerih je pred uporabnikom skrito dejstvo, da ima v resnici zelo malo izbire nad obdelavo svojih osebnih podatkov in da v veliki meri z obdelavo soglaša že s tem, ko storitev uporablja. Občutek nadzora nad svojimi podatki lahko uporabnike pripravi do deljenja še več svojih podatkov.

Pričakujemo, da bodo podjetja na podlagi novih pravil omogočila lažjo in jasno informirano odločitev in nadzor nad svojimi osebnimi podatki. Žal temu ni tako, kar je v nasprotju z utemeljenimi pričakovanji potrošnikov in namenom nove GDPR, še pravijo v ZPS.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki