22.06.2005
Objavil: Thomas Bergant
Dežele Latinske Amerike, Azije, Afrike, Srednjega Vzhoda in centralne ter vzhodne Evrope so najhitreje rastoča tržišča mobilne industrije. Nova raziskava o navadah uporabnikom mobilne telefonije na teh tržiščih, ki jo je naročila Nokia, je dokazala, da so blagovna znamka, kakovost mobilnika in ponudba omrežnih storitev ključnega pomena na teh tržiščih, kljub temu da proizvajalci in ponudniki pričakujejo, da bo najbolj zaželena ravno nizka cena.
Raziskava je razkrila, da po prvem soočenju z mobilno telefonijo uporabniki postajajo bolj in bolj zahtevni in nemudoma zahtevajo bolj napredne mobilne telefone in mobilne storitve. Cena in stroški uporabe mobilnega telefona so pomembni, vendar enakovredni faktorjem, kot so dostop do omrežja, blagovna znamka mobilnega telefona, njegova oblika in kvaliteta. Vse to ključno vpliva na hitro rast števila uporabnikov na rastočih tržiščih, zato naj bi po predvidevanjih Nokie do leta 2010 globalno število uporabnikov naraslo na tri milijarde.
V raziskavi je sodelovalo več kot 8.000 uporabnikov in neuporabnikov mobilne telefonije v Ukrajini, Rusiji, Indiji, Indoneziji in v Argentini. Raziskavo je naredilo neodvisno podjetje Synovate, potekala pa je med septembrom in novembrom 2004.
Po rezultatih raziskave je na rastočih tržiščih kar okoli 86 odstotkov vprašanih zadovoljnih s ponudbo mobilnih storitev, ki jih ponujajo operaterji. Na tržiščih Indije in Indonezije je raven zadovoljstva še višja, saj so rezultati segali kar do 91 odstotkov. Ključna faktorja pri izbiri določenega operaterja sta ponudba ugodnih cenovnih storitev in dobra pokritost z mobilnim signalom. Na vprašanje, zakaj so izbrali določenega mobilnega operaterja, je 48 odstotkov vprašanih odgovorilo z dobro pokritostjo mobilnega omrežja, za 41 odstotkov pa so ključne nizke cene. Za zamenjavo operaterja se je 44 odstotkov vprašanih odločilo zaradi nižjih cen, 32 odstotkov pa zaradi slabe pokritosti.
Pri izbiri mobilnih telefonov je najpomembnejši faktor blagovna znamka telefona. V poprečju je 46 odstotkov vprašanih je odgovorilo, da je bila njihova izbira spontana, med mladimi (16-24 let) je bil ta odstotek celo višji (52 odstotkov). Imenu blagovne znamke sledita kvaliteta in vzdržljivost, šele na to cena in oblika telefona. Na vprašanje, zakaj nimajo mobilnega telefona, je 49 odstotkov neuporabnikov odgovorilo, da si mobilne telefonije ne morejo privoščiti, 30 odstotkov pa mobilne telefonije do sedaj ni potrebovalo.
Glasovne komunikacije zajemajo najpomembnejši del ponujenih storitev, vprašani pa so zatrdili, da bodo v prihodnosti tovrstno komunikacijo uporabljali v še večji meri. Za uporabo podatkovnih storitev je eden od petih vprašanih uporabnikov zatrdil, da jih je uporabil v prejšnjem mesecu. Velike razlike na tem področju so glede na posamezno tržišče - Rusi se največ poslužujejo vremenske napovedi, Indijcem je najpomembnejši šport, saj kar 82 odstotkov uporabnikov redno pregleduje športne rezultate, Indonezijci so navdušeni nad mobilno zabavo (63 odstotkov), Argentinci pa posegajo predvsem po novicah (58 odstotkov).
Izdelava spletnih strani - Sistem za izgradnjo in optimizacijo spletnih strani za spletne iskalnike | Oblikovanje - Spletno in grafično oblikovanje Spam prevention |
.SI domene in gostovanje - Brezplačne domene ob nakupu gostovanja |