29.08.2005
Objavil: Thomas Bergant
Dodatna rast uporabnikov in izboljšani rezultati v vseh državah
- 4,7% rast uporabnikov: Preko 5 milijonov uporabnikov v štirih državah
- Prihodki so se povečali za 4,2% na 1.062,1 milijona evrov
- EBITDA se je dvignil za 6,7% na 415 milijonov evrov
- Izboljšanje EBIT za 12,3% na 238 milijonov evrov
Vse družbe v skupini mobilkom austria - mobilkom austria, hrvaški VIPnet, slovenski Si.mobil in mobilkom liechtenstein – so v prvem polletju 2005 poskrbele za nadaljnjo rast števila uporabnikov, izboljšanje prihodkov, EBITDA in EBIT v vsaki državi, in to kljub vse težjim tržnim pogojem.
Mednarodne hčerinske družbe mobilkom austria prispevajo preko 22% prihodkov celotne skupine. Skupni prihodki skupine mobilkom austria so povečali za 4,2% glede na prvo polovico leta 2004, na 1.062,1 milijona evrov. Celotna skupina mobilkom austria, ki je brezžični segment Telekoma Austria, tako prispeva več kot 50% celotnih prihodkov Telekoma Austria. EBITDA (rezultat poslovanja pred amortizacijo, obrestmi in davki) se je povečal za 6,7% na 415 milijonov evrov v primerjavi z enakim obdobjem v lanskem letu. Za 12,3% na 238 milijonov evrov se je izboljšal tudi EBIT (poslovni izid iz poslovanja).
Operativni stroški skupine mobilkom austria so v prvi polovici leta 2005 dosegli 824,1 milijonov evrov, kar pomeni 2,1% rast v primerjavi za lanskim letom. Investicije so se v prvi polovici leta 2005 povečale za 33,6% na 112,1 milijonov evrov.
Skupina mobilkom austria: Več kot 5 milijonov uporabnikov v štirih državah
Število uporabnikov v skupini mobilkom austria se je v prvi polovici leta 2005 povečalo za 4,7% v vseh državah, in to kljub močni konkurenci. Zdaj že preko 5 milijonov uporabnikov kliče po omrežjih skupine mobilkom austria. Delež naročnikov se je dodatno povečal v vseh državah znotraj skupine. Z implementacijo uspešnih podatkovnih produktov se je delež prihodkov iz podatkovnih storitev povečal ali ostal visoki ravni v vseh družbah znotraj skupine.
Julija 2005 se je skupini mobilkom austria pridružil nov član, Mobiltel. Kot rezultat pridobitve nakupne opcije za popoln prevzem vodilnega bolgarskega mobilnega operaterja v decembru 2004 je bil posel sklenjen 12. julija 2005 z nakupno ceno 1,6 milijarde evrov. Kot novi predsednik uprave te družbe je bil imenovan Josef Vinatzer. »Vesel sem, da s pridružitvijo Mobiltela skupini mobilkom austria uspešno nadaljujemo našo strategijo širitve v jugovzhodni Evropi. Sedaj okrog 6.000 zaposlenih v petih državah skrbi za več kot osem milijonov uporabnikov«, pravi Boris Nemšić, predsednik uprave mobilkom austria in član uprave za brezžični segment pri Telekom Austria.
mobilkom austria: Rast števila uporabnikov kljub zasičenosti trga
Stopnja penetracije je v prvi polovici leta 2005 narasla na 101,2% in se je tako povečala za 9,4 odstotne točke v primerjavi z enakim obdobjem lani. Tržni delež mobilkom austria se je znižal na 39,8% v primerjavi z 42,3% v prvi polovici leta 2004. Kljub intenzivni konkurenci in veliki zasičenosti trga, je mobilkom austria uspel povečati bazo svojih uporabnikov za 4% na 3,3 milijona uporabnikov. mobilkom austria tako ostaja vodilni operater na avstrijskem trgu mobilnih telekomunikacij. Uspešni podatkovni produkti in prilagojene rešitve za mobilno delo so omogočile mobilkom austria, da je ohranil svoji dve tretjini poslovnih uporabnikov v prvi polovici leta 2005.
»Na avstrijskem telekomunikacijskem trgu imamo s petimi mobilnimi operaterji, dvema operaterjema navideznih mobilnih omrežij (MVNO) in tremi ponudniki storitev najverjetneje najbolj konkurenčen trg mobilnih komunikacij v Evropi, še posebej glede cen. Domače stopnje so skoraj rekordno nizke v primerjavi z mednarodnimi. Zato vidim konsolidacijo trga, ki se je začela z nakupom tele.ringa s strani T-Mobile, kot pozitivno za prihodnjo konkurenco. Pričakuje se, da bo konkurenca v prihajajočih mesecih ostala na enaki stopnji – še več: zdaj se je začel boj za tele.ringove uporabnike«, je dejal Boris Nemšić.
mobilkom austria je uspel zvišati svoje prihodke za 2,2% v primerjavi z lanskim letom na 835,5 milijonov evrov. EBITDA se je dvignil za 0,8% na 317,5 milijonov evrov. EBIT se je povečal za 1,3% na 190,9 milijonov evrov. Povprečni prihodek na uporabnika (ARPU) je znašal 36,1 evra.
VIPnet: povečanje števila uporabnikov in dobičkonosnosti
Na Hrvaškem je penetracija dosegla 67,6%. V prvi polovici 2005 je imel VIPnet 44,7% delež hrvaškega trga mobilnih komunikacij. Število uporabnikov je naraslo za 7,1% na več kot 1,3 milijona uporabnikov in delež naročnikov (pogodbenih uporabnikov) se je povečal za 1,2 odstotne točke na 16,4%.
Skupen ARPU se je povečal za 2% na 20,1 evra, razlog za to pa je povečanje deleža naročnikov. Delež prihodkov iz podatkovnih storitev se je obdržal na visoki stopnji 27% v prvi polovici leta 2005; razlog za to so uspešni produkti, kot sta Vodafone Mobile Connect Card in Vodafone live!. VIPnet veliko uporabo podatkovnih storitev omogoča s kombinacijo tehnologij EDGE in UMTS; medtem ko z EDGE-m pokriva do 90% populacije, pokritost z UMTS-om znaša okrog 30%.
Junija letos je VIPnet predal vlogo za pridobitev koncesije za fiksno telefonijo hrvaškim telekomunikacijskim organom. »Ta koncesija bo VIPnetu omogočila, da razširi portfelj svojih storitev in pripravi izbor integriranih telekomunikacijskih rešitev za svoje poslovne uporabnike. Pokriti nameravamo vse telekomunikacijske potrebe, tako na področju glasovnih storitev kot tudi prenosa podatkov, in ponuditi celovite rešitve«, pravi Marie-Hélène Magenschab, predsednica uprave VIPneta, ko razkriva načrte družbe za poslovni segment. VIPnet je koncesijo za fiksno telefonijo ob koncu junija 2005.
Prihodki so narasli za 11,8% na 186,8 milijona evrov. EBITDA se je povišal za 14,7% na 75 milijonov evrov, medtem ko se je EBIT dvignil za 43,2% na 34,8 milijonov evrov.
Si.mobil: Povečanje števila uporabnikov in dobičkonosnosti
V prvi polovici leta 2005 je penetracija v Sloveniji že dosegla 79,6%. Kljub intenzivni konkurenci je Si.mobilu uspelo obdržati svoj 23,4% tržni delež. Si.mobilu je z aktivno promocijo za nove in obstoječe uporabnike uspelo povečati svojo uporabniško bazo za 1,8% na 368.100 uporabnikov.
Z novim tarifnim sistemom Smart za zasebne uporabnike je Si.mobil postal cenovni vodja na slovenskem trgu. Preko 50% vseh zasebnih uporabnikov že uporablja pakete Smart. Od letošnjega marca dalje tudi poslovnim uporabnikom nudi tarife Smart ter podatkovna produkta Vodafone Mobile Connect Card, ki podpira hiter prenos podatkov preko EDGE-a, in Blackberry® iz Vodafona kot inteligentno poslovno rešitev.
Privlačni podatkovni produkti in Vodafone live! so pomembno pripomogli k povečanju deleža uporabe podatkovnih storitev. Prihodki iz podatkovnih storitev so namreč narasli za 2,8 odstotne točk glede na lansko leto, in sicer na 17,1%. Si.mobil s tehnologijo EDGE, ki omogoča hiter prenos podatkov, pokriva 70% slovenske populacije.
»Prihodki so se povečali za 13,3% v primerjavi s prvo polovico leta 2004 na 45,3 milijona evrov. EBITDA se je izboljšal za 46,7% na 13,5 milijona evrov. Kot rezultat rasti dobičkonosnosti v primerjavi z lanskim letom se je EBIT v prvi polovici leta 2005 opazno dvignil na 3,6 milijona evrov«, pravi Zoran Thaler, predsednik uprave Si.mobila.
mobilkom liechtenstein: Povečanje EBIT za 37,5%
Penetracijska stopnja v Liechtensteinu znaša 78,9%. Kljub močni konkurenci je mobilkom liechtenstein uspel še naprej povečevati svoj tržni delež, in sicer za 2,4 odstotne točke na 13,9% v prvi polovici leta 2005, s čimer je ostal drugi najmočnejši lokalni operater. Število uporabnikov se je povečalo za 27,6% na 3.700 uporabnikov. ARPU v višini 85 evrov uvršča mobilkom liechtenstein med vodilne evropske mobilne operaterje.
»Prihodki so narasli za 5,2% v prvi polovici leta 2005 na 6,1 milijona evrov. Hkrati se je EBITDA občutno dvignil, in sicer za 27,3% na 1,4 milijona evrov, medtem ko se je EBIT dvignil za 37,5% na 1,1 milijona evrov«, pravi Boris Nemšić, ko komentira poslovne rezultate mobilkom liechtenstein v prvem polletju 2005.
Mobiltel: Od 12. julija 2005 novi član skupine mobilkom austria
Mobiltel, vodilni bolgarski mobilni operater, je postal novi član skupine mobilkom austria 12. julija 2005. Proces vključevanja v skupino mobilkom austria se je že začel in kaže prve rezultate. Strokovnjaki iz Avstrije pomagajo domači upravi: Josef Vinatzer, predsednik uprave Mobiltela, Hannes Ametsreiter, v vmesnem obdobju tudi član uprave za marketing na Mobiltelu, Thomas Klemenschits, član uprave za tehnično področje na Mobiltelu, in Roland Haidner, izvršni direktor za strategijo, projekte in integracijo. Mark Eckhout, član uprave za finance, in Nikolay Nikolov, izvršni direktor za pravne, kadrovske in regulativne in operativne zadeve, ostajata v upravi. Poleg tega je bila uvedena obojestranska izmenjava zaposlenih na skoraj vseh področjih. Prva faza pogajanj o Mobiltelovi vključitvi v partnerski dogovor z Vodafonom je tudi že stekla.
»Moj cilj kot predsednik uprave Mobiltela je, da spodbudimo prenos znanj znotraj skupine mobilkom austria, še posebej na področju marketinga, tehnologije in financ; tako lahko nadaljujemo krepitev Mobiltela kot vodilnega na trgu in na področju inovacij,« pravi Josef Vinatzer, predsednik uprave Mobiltela.
Stopnja penetracije je v Bolgariji v prvi polovici leta 2005 znašala 65,8%. Z 62,4% tržnim deležem je Mobiltel vodilni na bolgarskem trgu, saj ima več kot 3,2 milijona uporabnikov. Prihodki v prvi polovici leta 2005 so znašali 248,4 milijona evrov, EBITDA pa 159,2 milijona evrov.
Izdelava spletnih strani - Sistem za izgradnjo in optimizacijo spletnih strani za spletne iskalnike | Oblikovanje - Spletno in grafično oblikovanje Spam prevention |
.SI domene in gostovanje - Brezplačne domene ob nakupu gostovanja |