05.01.2006
Objavil: Mitja Zupančič
Britanski regulator telefonskih storitev ICSTIS je kaznoval dobavitelja popularne nore žabe mBlox s plačilom kazni v višini 71.000 ameriških dolarjev, hkrati pa ukazal povračilo sredstev vsem, ki so se pritožili.
Sankcije so bile naložene, ko je ICSTIS našel varljive in ne dovolj jasne številke stroškov same promocije. Razsodbi je sledila dolgi raziskavi in ustnim zaslišanjem z dobaviteljema SMS storitev mBlox in Jamba – družbi, ki stojita za omenjeno noro žabo (Crazy Frog).
Pri ICSTIS so prejeli 338 pritožb, s tem so uporabniki jasno dali vedeti, da niso poznali vrste storitev in so preprosto verjeli, da so plačali samo enkrat.
Odbor za zaslišanje je tudi ugotovil, da so promocije zahtevale veliko interpretacij, prošenj in potrpljenja strank. Ugotovili so tudi, da je šlo veliko razmišljanja v smer oglaševanja, nasprotno pa je bilo zelo malo časa porabljenega za same pogoje. S tem so se izognili pomembnim informacijam in nejasno opisali ponujene storitve.
Direktor firme ISCTIS George Kidd je povedal: "Odbor za zaslišanje je dal jasno vedeti, da potrošniki ne bi smeli sami iskati informacij, koliko stanejo storitve. Čeprav je odbor ugotovil, da ni bilo nobene prevare ali zlonamernega namena s to storitvijo, pa sta družbi pokazali nespoštovanje, neprofesionalen odnos in se nista nikakor zjasnili o točnih stroških storitev do potrošnikov."
Družba mBlox se lahko v roku 20 delovnih dni pritoži na odločitev.
Pri ICSTIS so še povedali, da so v letu 2005 prejeli več kot 2.200 pritožb o naročenih SMS-storitvah. Vendar pa je število pritožb upadlo kar za 75 % po tistem, ko so uvedli nove pogoje.
Izdelava spletnih strani - Sistem za izgradnjo in optimizacijo spletnih strani za spletne iskalnike | Oblikovanje - Spletno in grafično oblikovanje Spam prevention |
.SI domene in gostovanje - Brezplačne domene ob nakupu gostovanja |