marketing
več | arhivpoudarjeno.
slikaXiaomijevi prihodki v letu 2024 v Q3 presegli tržne ocene na 92,5 milijarde RMB
22.11.2024

Xiaomi Corporation je objavil svojo nerevidirano konsolidirano rezultate za tri mesece, ki so se končali 30. septembra 2024 (»3. četrtletje 2024« ali »obdobje«). Prihodki v tem obdobju so dosegli novo rekordno vrednost, kar je že tretje zaporedno četrtletje močne rasti. V tretjem četrtletju 2024 je prihodek dosegel 92,5 milijarde RMB, kar predstavlja 30,5-odstotno povečanje v primerjavi z letom prej.

slikaZdruženje za potrošniško tehnologijo je nagradilo Samsung inovacije, ki jih poganja AI
21.11.2024

Samsung je objavil, da so bili njegovi najnovejši izdelki in storitve nagrajeni s prestižno nagrado za inovacije CES® 2025, vključno s štirimi nagradami Najboljše inovacije (Best of Innovation), ki jo podeljuje Združenje za potrošniško tehnologijo (Consumer Technology Association (CTA).

slikaApple obljublja naložbo v Indoneziji, da bi se izognil prepovedi prodaje iPhona 16
20.11.2024

Apple se je znašel v težkem položaju, saj je bila v Indoneziji prepovedana prodaja telefonov iPhone serije 16 in ur Apple Watch serije 10. Zadeva je bila neposredna posledica neizpolnjenih naložbenih zavez v državi, ki od podjetij zahtevajo, da zagotovijo 40 % lokalne vsebine za delovanje na lokalni ravni.

slikaPreiskava protimonopolnega ravnanja v EU proti proizvajalcu stekel Corning
18.11.2024

Podjetje Corning izdeluje različne vrste trdnega stekla, med katerimi je najbolj znano steklo Gorilla Glass - in prav zaradi tega izdelka se je podjetje morda znašlo v središču pozornosti Evropske komisije.

članki

Facebook in Google manipulirata z uporabniki v deljenje svojih osebnih podatkov


06.07.2018
Objavil: Dare Gliha

Iz Zveze potrošnikov Slovenije so sporočili ugotovitve, da Facebook in Google manipulirata s svojimi uporabniki v deljenje kar največ informacij o sebi, predvsem s premetenim oblikovanjem strani, vsiljivimi privzetimi nastavitvami ter načinom izbire “vzemi-ali-pusti”, ugotavlja analiza zadnjih sprememb zasebnostnih nastavitev teh podjetij.

Odkar se uporablja nova Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov (GDPR) so bili uporabniki digitalnih storitev soočeni s številnimi obvestili in pozivi podjetij za ponovno izbiro svojih nastavitev varstva zasebnosti in obdelave osebnih podatkov. Na žalost se zdi, da podjetja, kot sta tehnološka velikana Facebook in Google, nimajo nobenih namenov svojim uporabnikom omogočiti dejanske in resnične izbire.

Obe podjetji z uporabniki manipulirata tako, da ti z njima delijo čim več svojih osebnih podatkov. S tem kažeta pomanjkanje spoštovanja do uporabnikov, obenem pa gre za obid načela, da bi morali imeti potrošniki dejansko možnost nadzora nad svojimi osebnimi podatki in zasebnostjo. Takšne so ugotovitve norveške potrošniške organizacije Forbrukerradet, ki je pripravila poročilo o spornih praksah Facebooka, Googla in Microsofta (Windows 10).

Številne potrošniške organizacije in druge organizacije, ki se ukvarjajo z varstvom zasebnosti tako v Evropi kot v ZDA, tudi Zveza potrošnikov Slovenije, so se zato obrnile na nadzorne organe v svojih državah in jih pozvale k začetku preiskave, ali je ravnanje navedenih podjetij skladno s pravili GDPR.

Zavedeni v deljenje podatkov
Iz poročila, ki vsebuje tudi analizo pojavnih oken (t.i. ‘pop-up’), ki od potrošnikov zahtevajo izbiro določenih nastavitev zasebnosti, jasno izhaja, da potrošnike silijo oziroma načrtno usmerjajo v izbiro, ki je z vidika varstva osebnih podatkih zanje slabša. To počno prek:

standardnih/privzetih nastavitev
Raziskava je pokazala, da uporabniki redko spreminjajo predhodno izbrane nastavitve (privzete nastavitve). V številnih primerih sta Facebook in Google kot privzeto nastavitev določila za uporabnikovo zasebnost najmanj ugodne nastavitve.

vizualno in besedilno zavajujočih pojasnil
Deljenje osebnih podatkov in uporaba usmerjenega oglaševanja predstavljajo kot izključno pozitivno in koristno za uporabnika, predvsem preko premetene izbire besed in vizualne podobe skupaj z grožnjami o zmanjšanju funkcionalnosti storitev, če bi uporabnik zavrnil privolitev.

nejasne postavitve strani
Če želi uporabnik izbrati zanj ugodne nastavitve zasebnosti, je pot do tja bolj kompleksna in zahteva več klikov, izbira pa je ponavadi skrita.

iluzije izbire
V številnih primerih je pred uporabnikom skrito dejstvo, da ima v resnici zelo malo izbire nad obdelavo svojih osebnih podatkov in da v veliki meri z obdelavo soglaša že s tem, ko storitev uporablja. Občutek nadzora nad svojimi podatki lahko uporabnike pripravi do deljenja še več svojih podatkov.

Pričakujemo, da bodo podjetja na podlagi novih pravil omogočila lažjo in jasno informirano odločitev in nadzor nad svojimi osebnimi podatki. Žal temu ni tako, kar je v nasprotju z utemeljenimi pričakovanji potrošnikov in namenom nove GDPR, še pravijo v ZPS.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki