marketing
več | arhivpoudarjeno.
slikaSamsung razširja razpoložljivost najnovejših izkušenj za nosljive naprave
25.11.2024

Uporabniški vmesnik One UI 6 Watch bo z najnovejšo posodobitvijo programske opreme na voljo za širši nabor naprav Galaxy Watch. Posodobitev bo izbrane funkcije iz naprav Galaxy Watch Ultra in Galaxy Watch7 prenesla na prejšnje generacije naprav Galaxy Watch po vsem svetu,.

slikaXiaomijevi prihodki v letu 2024 v Q3 presegli tržne ocene na 92,5 milijarde RMB
22.11.2024

Xiaomi Corporation je objavil svojo nerevidirano konsolidirano rezultate za tri mesece, ki so se končali 30. septembra 2024 (»3. četrtletje 2024« ali »obdobje«). Prihodki v tem obdobju so dosegli novo rekordno vrednost, kar je že tretje zaporedno četrtletje močne rasti. V tretjem četrtletju 2024 je prihodek dosegel 92,5 milijarde RMB, kar predstavlja 30,5-odstotno povečanje v primerjavi z letom prej.

slikaZdruženje za potrošniško tehnologijo je nagradilo Samsung inovacije, ki jih poganja AI
21.11.2024

Samsung je objavil, da so bili njegovi najnovejši izdelki in storitve nagrajeni s prestižno nagrado za inovacije CES® 2025, vključno s štirimi nagradami Najboljše inovacije (Best of Innovation), ki jo podeljuje Združenje za potrošniško tehnologijo (Consumer Technology Association (CTA).

slikaApple obljublja naložbo v Indoneziji, da bi se izognil prepovedi prodaje iPhona 16
20.11.2024

Apple se je znašel v težkem položaju, saj je bila v Indoneziji prepovedana prodaja telefonov iPhone serije 16 in ur Apple Watch serije 10. Zadeva je bila neposredna posledica neizpolnjenih naložbenih zavez v državi, ki od podjetij zahtevajo, da zagotovijo 40 % lokalne vsebine za delovanje na lokalni ravni.

članki

Da ne bo slabe volje ...


15.06.2006
Objavil: Mojca Giacomelli

Še malo, pa se boste odpravili za zaslužene počitnice. Mobilnik je seveda dandanes obvezen sopotnik na potovanjih in dopustih, marsikomu pa družbo dela tudi kakšen dlančnik, najbolj zagrizenim pa še prenosni računalnik. Pa vemo, koliko nas stane uporaba mobilnih storitev v tujini in kako se le-te obračunavajo?

Ponavadi ne, kar se zavemo šele tedaj, ko dobimo visok račun ali pa kratko sporočilo našega operaterja, naj pokličemo njihov center zaradi nenormalno visoke porabe. Ob takih trenutkih se zna zgoditi, da nam precej zastane sapa, predvsem pa nam je žal, da se nismo prej pozanimali o morebitnih stroških. Kako bomo torej vedeli, koliko bomo plačali za uporabo mobilnih storitev v tujini?

Prvo pravilo je, da se najprej odpravimo na spletne strani našega operaterja, kjer so navedeni ceniki gostovanja (roaming) po določenih državah, znotraj držav pa še po operaterjih, s katerimi so sklenjene pogodbe o gostovanjih. Cene gostovanja se lahko znotraj posamezne države precej razlikujejo, zato je dobro podrobno pregledati in si mogoče celo sestaviti načrt, katerega operaterja bomo izbrali v kateri državi (v primeru, da se npr. odpravljamo na potovanje v več držav).

Vedeti je potrebno tudi to, kako imamo nastavljen naš mobilnik za izbiro operaterja. V večini primerov je izbira omrežja že privzeto nastavljena na "avtomatično", kar pomeni, da se bo naš mobilnik povezal v omrežje tistega operaterja, ki ima na območju, v katerem se nahajamo, močnejši signal. V obmejnem pasu zna biti to precej nadležno, saj nas lahko že v bližini meje prestavi v tuje omrežje, zato priporočamo ročno izbiro omrežja. Kar sicer pomeni, da bo potrebno vsakokrat ob prehodu meje poiskati in izbrati drugo omrežje, vendar pa nam to lahko prihrani precej stroškov.

V tujini večinoma komuniciramo preko kratkih sporočil, saj so ta načeloma najcenejši način. Cene poslanih sporočil se gibljejo od 40 SIT naprej, konkretna cena pa je seveda odvisna od izbranega operaterja. V času poletnih dopustov pa je bila do sedaj praksa, da so nam naši operaterji ponudili tudi ugodnejša gostovanja v državah, ki so najpogostejše destinacije počitnic.

Kaj pa v primeru, da se klicu vseeno ne moremo izogniti? Koliko bomo plačali za klic, je odvisno od tega, kam kličemo oz. kje se klicana oseba nahaja. Zmotno je mišljenje, da v primeru, če kličemo nekoga, ki se nahaja v isti državi kot mi, pa je drugače pri istem domačem operaterju, da bomo za tak klic odšteli še najmanj. Nasprotno – tak klic je najdražji, stroške pa nosita tako klicatelj kot klicana oseba. Zakaj? Poglejmo, kako deluje tak klic oz. kako se plača. Želim poklicati kolegico, ki je ravno tako na počitnicah npr. v Zadru. Najprej plačam ceno klica po ceniku, ki velja za odhodne klice mojega operaterja, le-te pa se začenjajo od povprečno 200 SIT/minuto klica navzgor. Klicana oseba pa bo plačala ceno dohodnega klica, ki pa se začenja od 86 SIT navzgor. V "najboljšem" primeru tako skupaj (klicatelj in klicana oseba) plačava skoraj 300 SIT za minuto pogovora. Kar je že precej velik znesek ...

Če resnično ne gre brez klicanja domov (v Slovenijo), potem je najcenejše, da nas pokličejo iz Slovenije drugi. V tem primeru bo klicatelj (npr. naši domači) plačali normalno ceno za klic znotraj domačega omrežja, sami pa bomo plačali ceno, ki velja za dohodni klic, in se pri naših operaterjih giblje v večini primerov od 86 do 130 SIT. Kar je še vedno ceneje, kot da bi plačali ceno za odhodne klice (od 200 SIT navzgor, v primeru kakšnih oddaljenih ali bolj eksotičnih držav pa celo od 900 SIT dalje).

Za klice, ki jih opravimo znotraj države gostiteljice, veljajo posebni ceniki (ponavadi najmanj izenačeno s ceno odhodnega klica), ponekod pa so tudi višje cene klicev, če želimo klicati iz države gostiteljice v drugo državo (še višje cene).

"Posebno" poglavje je GPRS-gostovanje. Tudi v tem primeru moramo vedeti, kakšne so cene, predvsem pa, kolikšen je obračunski interval. Pogosto tuji operaterji obračunajo tudi dnevno uporabo GPRS. Obračunski interval je v večini primerov 100 KB, kar pomeni, da bomo za npr. prenesenih 105 KB plačali enako, kot če bi porabili 200 KB. Cene za obračunski interval se v povprečju gibljejo od 200 SIT/100 KB dalje, odvisne pa so seveda od istih dejavnikov – izbrani operater v državi gostiteljici ter vrsta naročniškega paketa, ki ga uporabljamo.

Za zaključek še "opozorilo" – cene gostovanj za uporabnike predplačniških paketov so še višje. Torej – da ne bo bolela glava ob visokem računu za počitnice, le urno postavite prste na tipkovnico in preglejte cenike gostovanj pri vašem operaterju.

Kje najti podatke o cenah gostovanj ter razna priporočila operaterjev?

Debitel:
http://www.debitel.si/ponudba/storitve/gostovanje

izimobil:
http://www.izimobil.si/izistoritve.cp2?cid=B86F06EE-802E-1745-7ECE-66A0B214B4E4&linkid=31

Mobitel:
naročniki - http://www.mobitel.si/slo/Ponudba/GSMnarocniki/Gostovanje/default.asp
predplačniki - http://www.mobitel.si/slo/Ponudba/Mobiuporabniki/Mobigostovanje/default.asp

Simobil – Vodafone:
naročniki - http://www.simobil.si/personal.asp?nodeid=4219
predplačniki - http://www.simobil.si/personal.asp?nodeid=4234

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki