marketing
več | arhivpoudarjeno.
slikaHuawei vodilni na globalnem trgu pametnih ur
27.12.2024

V poročilu analitičnega podjetja IDC o gibanjih na globalnih trgih nosljivih naprav v treh četrtletjih letošnjega leta je Huawei zasedel prvo mesto po obsegu pošiljk. Dosledno doseganje prvega mesta skozi tri četrtletja poudarja Huaweiev vpliv in uspeh pri preoblikovanju trga nosljivih naprav.

slikaTrg pametnih ur oz. zapestnic se je v tretjem četrtletju 2024 povečal za tri odstotke
23.12.2024

Pametna nosljiva oprema za zapestje - pametne zapestnice, osnovne pametne ure in napredne pametne ure, je v 3. četrtletju 2024 v primerjavi z enakim obdobjem leta 2023 zrasla za skromne 3 %. To pomeni skupno 52,9 milijona dobavljenih enot, znotraj tega skupnega števila pa se nahaja kompleksna mešanica.

slikaApple bo ta mesec v EU prenehal prodajati iPhone 14 in iPhone SE
20.12.2024

Po novem poročilu iz Francije bo Apple v EU prenehal prodajati telefone iPhone 14, iPhone 14 Plus in iPhone SE. Naprave bodo do 28. decembra odstranjene iz Applovih spletnih in fizičnih trgovin. Pooblaščeni trgovci na drobno družbe Apple v EU bodo lahko še naprej prodajali te telefone iPhone, dokler ne bodo izčrpali preostale zaloge.

slikaOdkrijte neskončne možnosti razširjene resničnosti z Galaxy AI
18.12.2024

Predstavljajte si, da bi lahko v trenutku vstopili v kateri koli svet, od živahnih ulic New Yorka do zasneženih vrhov Alp. Ti svetovi niso več zgolj kraji, ki jih opazujemo od daleč. Zdaj jih lahko raziskujemo in se z njimi povežemo zgolj s pogledom, gibom ali glasom.

članki

Intenzivna uporaba mobilnega interneta in mobilnih aplikacij med Slovenci


19.11.2010
Objavil: Dare Gliha

Nedavna raziskava o uporabi mobilnega interneta in mobilnih aplikacij, ki jo je za Slovenijo naročila družba Nokia, je pokazala, da skoraj 40 odstotkov uporabnikov fiksnega interneta za dostop do spleta uporablja tudi mobilni telefon. Enak odstotek Slovencev je tudi že vsaj enkrat stopil v stik z mobilno aplikacijo. Spletno raziskavo* je izvedla avstrijska spletna raziskovalna agencija poolpilots v sodelovanju z agencijo MindTake. Raziskava je bila izvedena v septembru in oktobru 2010 na reprezentativnem vzorcu 702 anketirancev iz različnih slovenskih regij.

»V Nokii smo se odločili, da naredimo tovrstno raziskavo, saj smo se želeli bolje seznaniti s potrebami in željami uporabnikov v Sloveniji,« je povedal Greig Williams, generalni direktor za alpsko regijo in Jugovzhodno Evropo pri družbi Nokia. »Predvsem pa smo želeli izvedeti, česa si želijo slovenski uporabniki mobilnih aplikacij, saj priljubljenost mobilnih aplikacij nedvomno strmo narašča. Samo v Nokiini Ovi Trgovini globalno beležimo 2,7 milijonov prenosov aplikacij na dan, v povprečju pa uporabnik prenese 2,6 aplikacije pri enem obisku Ovi Trgovine. Kar 90 % dnevnega obiska Ovi Trgovine se konča s prenosom vsebin.«

Slovenski uporabniki si v povprečju prenesejo 15 mobilnih aplikacij
Mobilne aplikacije uporablja 39 % anketiranih, v povprečju pa ima slovenski uporabnik nameščenih približno 15 aplikacij. V primerjavi s sosednjo Hrvaško, kjer sta omenjeni raziskovalni agenciji sočasno izvedli identično raziskavo, je v Sloveniji delež tistih, ki so se z mobilnimi aplikacijami že srečali, nekoliko nižji od Hrvaške (39 % za Slovenijo in 45 % za Hrvaško). Vendar si slovenski uporabniki v povprečju namestijo pet aplikacij več od hrvaških uporabnikov, ki si v povprečju prenesejo 10 aplikacij. 18 % vprašanih slovenskih uporabnikov mobilnih aplikacij je že kupilo plačljivo aplikacijo (na Hrvaškem 30 %).

Slovenski uporabniki do mobilnih aplikacij najpogosteje dostopajo prek Mobitelove ponudbe (33 %), sledijo razvijalci aplikacij, ki so jih našli z brskanjem po spletu (29 %), Nokiina Ovi Trgovina (23 %) in Si.mobilova ponudba (19 %). Informacije o aplikacijah dobijo uporabniki predvsem od prijateljev in sorodnikov (41 %), mobilnih operaterjev (32 %) ali na forumih (32 %).

Kot razlog za prenos aplikacije iz določene trgovine z aplikacijami je 40 % anketiranih navedlo, da uporabljajo tisto trgovino z aplikacijami, do katere dostop je prednastavljen na njihovem mobilnem telefonu. Za 28 % slovenskih uporabnikov je glavni dejavnik za izbor določene trgovine z aplikacijami nabor aplikacij, ki so na voljo v trgovini z aplikacijami. Enak odstotek vprašanih pa navaja zanesljivost in kakovost ponujenih aplikacij kot najpomembnejši dejavnik odločitve.

Aplikacije pomagajo predvsem pri navigaciji in hitrejšem dostopu do informacij
Na vprašanje, katere koristi prinaša uporaba uporabe mobilnih aplikacij, je 71 % vprašanih odgovorilo, da se strinjajo ali popolnoma strinjajo, da aplikacije omogočajo hitrejši dostop do informacij. 70 % anketiranih se strinja ali popolnoma strinja, da so aplikacije uporabne kot pomoč pri navigaciji. 57 % se jih strinja ali popolnoma strinja, da so aplikacije uporabne za zabavo. 55 % se strinja ali popolnoma strinja, da jim aplikacije koristijo pri upravljanju z družabnimi omrežji (Facebook, Twitter, Foursquare ipd.). 55 % se jih strinja ali popolnoma strinja, da aplikacije ponujajo bolj učinkovit dostop do informacij od mobilnega interneta in 42 % anketiranih se strinja ali popolnoma strinja, da aplikacije povečujejo produktivnost.

Priljubljene mobilne aplikacije v Sloveniji
Nokiina Ovi Trgovina ponuja globalne in tudi lokalne aplikacije. »Med slovenskimi uporabniki so še posebej priljubljene aplikacije 'The Flashlight + SOS', ki spremeni Nokiino mobilno napravo v ročno svetilko, 'Level Touch', ki spremeni mobilni telefon v vodno tehtnico, 'Skype', ki omogoča opravljanje brezplačnih internetnih klicev, in 'Shazam', ki prepozna glasbo in poda informacije o naslovu in izvajalcu. Zelo priljubljene so tudi aplikacije za trening, kot je 'Sports Tracker'«, pravi Attila Der, območni direktor za jadransko regijo pri Nokii.

Meteorološki zavod in AMZS med najbolj zaželenimi aplikacijami
Najbolj priljubljene kategorije aplikacij med Slovenci so vreme (54 %), igre (38 %), zabava (37 %) in orodja za učinkovitost (35 %). Glede na tržno znamko pa bi si slovenski uporabniki najbolj želeli imeti mobilne aplikacije Meteorološkega zavoda (36 %), AMZS (28 %), POP TV (25 %), NLB (20 %), Mimovrste (19 %), Davčne uprave RS in Slovenskih železnic (17 %).

Dva od petih Slovencev uporabljata mobilni internet
39 % Slovencev, ki so bili vključeni v raziskavo in uporabljajo fiksni dostop do interneta, uporablja za dostop do spleta tudi mobilni telefon. Med tistimi, ki uporabljajo mobilni internet, je tri četrtine takih, ki imajo v naročniško pogodbo s svojim mobilnim operaterjem vključen tudi paket za prenos podatkov.

Najpogostejši odgovori na vprašanje, zakaj anketirani ne uporabljajo mobilnega telefona kot dostopno točko do interneta, so negotovost glede višjih stroškov (37 %), premajhen zaslon mobilnika (25 %), 31 % anketiranih pa ne čuti potrebe po uporabi mobilnega interneta. Več kot polovica anketiranih (53 %) verjame, da bi možnost povečave spletnih strani na mobilnih napravah zagotovila boljšo berljivost in s tem pripomogla k boljši uporabniški izkušnji. 48 % pa jih meni, da bi k temu pripomogli učeči se brskalniki, kjer uporabniku ne bi bilo treba vpisati celotnega URL naslova, 45 % pa je mnenja, da so to aplikacije, ki nudijo neposredni dostop do informacij na spletu.

Tipični slovenski uporabnik mobilnega interneta je mlad moški
57 % uporabnikov mobilnega interneta je moških in trije od štirih moških so mlajši od 40 let. Študentje in zaposleni na vodstvenih položajih predstavljajo skupini najbolj intenzivnih uporabnikov mobilnega interneta.

Slovenke so najbolj intenzivne uporabnice mobilnega interneta v regiji
V primerjavi s hrvaško raziskavo so uporabniške navade pri Slovencih in Hrvatih precej podobne, do razlik pa prihaja pri obsegu in spolu: hrvaški uporabniki (28 %) so manj intenzivni uporabniki mobilnega interneta od Slovencev (39 %) in Slovenke (43 %) precej bolj intenzivno uporabljajo mobilni internet kot hrvaške uporabnice (34 %). Raziskava je med drugim tudi pokazala, da so v Sloveniji razlike med uporabniki mobilnega interneta po spolu najmanjše. V vseh drugih državah, kjer je bila izvedena raziskava (Avstrija, Švica, Hrvaška, Srbija, Bolgarija in Grčija), so razlike pri uporabni mobilnega interneta med moškimi in ženskami večje.

Ustvarjanje aplikacij brez programerskih veščin
Z naraščajočo priljubljenostjo aplikacij je Nokia razvila orodje, s katerim daje vsakomur, ki ima svoj blog ali spletno stran z RSS- oz. Atomic virom, Twitter ali YouTube račun, možnost, da naredi svojo aplikacijo brez predhodnega programerskega znanja. Z programom Ovi app wizard si namreč lahko v nekaj korakih ustvarijo svojo aplikacijo ter jo brezplačno objavijo v Ovi Trgovini. Pred objavo v Ovi Trgovini so te aplikacije deležne enakih postopkov preverjanja kakovosti in moderacije kot izvirne aplikacije.

Ovi Trgovina ima aktivne uporabnike v več kot 190 državah in podpira več kot 135 Nokiinih naprav. Povprečno število prenosov na osebo je 12 aplikacij.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki