19.02.2008
Objavil: Thomas Bergant
Največji svetovni proizvajalec mobilnih telefonov, finska Nokia, je lani po statističnih podatkih prodala štiri mobilnike od desetih in si s tem še povečala svoj letni zaslužek za kar 46 odstotkov. Posledično je tudi poskočila cena delnic in sicer za 14,6 odstotka.
Te številke so odraz dobrega poslovanja Nokie na vzhajajočih trgih kot sta Indija in Kitajska, kjer se je povečala prodaja cenejših mobilnikov. Nokiin 40 odstotni tržni delež je tudi večji, kot pa je skupni tržni delež treh najbližjih zasledovalcev Motorole, Samsunga in Sony Ericssona, ki znaša »le« 35,6 odstotka.
Lani je Motorola izgubila drugo mesto med proizvajalci, saj jo je prehitel korejski Samsung. Le-ta napoveduje trd boj z Nokio, kar pa nakazujejo tudi številke, saj je njihov telekomunikacijski oddelek, ki vključuje tudi mobilnike, v zadnjem četrtletju lani povečal prodajo za kar 67 odstotkov, predvsem zaradi agresivne cenovne politike. Na te navedbe so se odzvali tudi pri Nokii, kjer je Olli-Pekka Kallasvuo povedal, da se konkurence zavedajo, predvsem se le-ta kaže na trgu mobilnikov s ceno pod 30 evri.
»Trg mobilnikov pod 30 € mora biti izredno velik, da bi bil konkurenčen in donosen, do sedaj pa smo svoj položaj dokaj dobro branili,« je še dodal. Čeprav se številko prodanih mobilnikov veča, pa je povprečna cena le-teh manjša, predvsem zaradi povečanja prodaje na vzhajajočih trgih. Ta trend se je nekako obrnil le v zadnjem četrtletju, ko je povprečna cena mobilnika zrasla iz 82€ na 83€, predvsem zaradi povečane prodaje vrhunskih mobilnikov.
Izdelava spletnih strani - Sistem za izgradnjo in optimizacijo spletnih strani za spletne iskalnike | Oblikovanje - Spletno in grafično oblikovanje Spam prevention |
.SI domene in gostovanje - Brezplačne domene ob nakupu gostovanja |