marketing
več | arhivpoudarjeno.
slikaZdruženje za potrošniško tehnologijo je nagradilo Samsung inovacije, ki jih poganja AI
21.11.2024

Samsung je objavil, da so bili njegovi najnovejši izdelki in storitve nagrajeni s prestižno nagrado za inovacije CES® 2025, vključno s štirimi nagradami Najboljše inovacije (Best of Innovation), ki jo podeljuje Združenje za potrošniško tehnologijo (Consumer Technology Association (CTA).

slikaApple obljublja naložbo v Indoneziji, da bi se izognil prepovedi prodaje iPhona 16
20.11.2024

Apple se je znašel v težkem položaju, saj je bila v Indoneziji prepovedana prodaja telefonov iPhone serije 16 in ur Apple Watch serije 10. Zadeva je bila neposredna posledica neizpolnjenih naložbenih zavez v državi, ki od podjetij zahtevajo, da zagotovijo 40 % lokalne vsebine za delovanje na lokalni ravni.

slikaPreiskava protimonopolnega ravnanja v EU proti proizvajalcu stekel Corning
18.11.2024

Podjetje Corning izdeluje različne vrste trdnega stekla, med katerimi je najbolj znano steklo Gorilla Glass - in prav zaradi tega izdelka se je podjetje morda znašlo v središču pozornosti Evropske komisije.

slikaIndonezija po iPhonih prepoveduje tudi prodajo telefonov Google Pixel
15.11.2024

Indonezija je prepovedala prodajo telefonov Google Pixel le nekaj dni po tem, ko je enako storila z napravami iPhone 16. Razlog ostaja enak - podjetje ni zagotovilo 40 % lokalne vsebine, zato bo prodaja njegovih naprav v državi blokirana.

članki

Potrošnikov SOS – pravice vedno pri roki


20.08.2013
Objavil: Dare Gliha

Ste v trgovini in njuno potrebujete informacijo, o tem katera cena velja - tista na polici ali tista na blagajni? Ali pa ste si premislili, in določenega izdelka ne želite več, trgovec pa vam ni pripravljen vrniti kupnine? Informacijo, kakšne so vase pravice potrebujete takoj. Na vse to in mnogo več, boste potrošniki našli odgovore v brezplačni mobilni aplikaciji Potrošnikov SOS.

Pravice dosegljive vedno in povsod
Mobilna aplikacija Potrošnikov SOS vsebuje koristne informacije o pravicah potrošnikov pri nakupih v trgovini, ter nasvete, kako ravnati pri uveljavljanju pravic. Brezplačno mobilno aplikacijo je pripravil Evropski potrošniški center z namenom, da potrošnikom na enostaven način predstavi, kakšne so pravice potrošnika, ki kupuje v trgovini. »Aplikacijo smo razvili v želji potrošnikom ponuditi informacijo o svojih pravicah takrat in tam, kjer jo potrebujejo. Pogosto se na nas obrnejo potrošniki, ki kličejo neposredno iz trgovine, kjer so naleteli na problem. Takojšnja pomoč pa je še toliko bolj pomembna v primeru nakupov v tujini, ko naknadno vračanje v trgovino ni preprosto oz. je povezano v visokimi stroški,« je izpostavila Jana Huč Uršič, vodja Evropskega potrošniškega centra in dodala: »Aplikacija bo pomagala vsem slovenskim potrošnikom tako pri uveljavljanju svojih pravic v Sloveniji kot v drugih državah EU, saj pravice niso vedno povsem identične.« V Evropskem potrošniškem centru (EPC) pa so pripravili aplikacijo tudi v angleškem jeziku, da bo v pomoč tujim potrošnikom pri uveljavljanju svojih pravic v slovenskih trgovinah. Ta verzija pa bo zaživela v prihodnjih dneh.

Dostopna tudi slepim in slabovidnim
Pri razvoju aplikacije pa so pomislili tudi na tiste, ki slabše vidijo, ali sploh ne vidijo. Zato so to mobilno storitev opremili še z zvočnim zapisom vsebine ter jo na ta način približali slepim in slabovidnim. »Informacijska tehnologija skorajda dnevno prinaša vrsto novosti, ki tistim, ki imamo okvare vida lahko olajšajo nujne vsakdanje opravke. Aplikacije, kot je Potrošnikov SOS, nam namreč omogočajo bolj neodvisno življenje, kar je za številne slepe in slabovidne ključnega pomena,« je izpostavil Tomaž Wraber, predsednik Zveze društev slepih in slabovidnih Slovenije in dodal: »Želimo si le, da bi bila tehnologija tudi sicer bolj prijazna našim članom.« Prilagoditev aplikacije za slepe in slabovidne je sofinanciral Urad vlade RS za komuniciranje v okviru Evropskega leta državljanov. Načrtujejo tudi video, ki bo izbrane pravice približal gluhim in naglušnim. Tako za slepe in slabovidne kot gluhe in naglušne pa bodo organizirali tudi delavnice s praktičnim prikazom namestitve in delovanja brezplačne aplikacije.

Koristne informacije, preprosta navigacija, praktične rešitve
Imate konkreten problem in aplikacija vam bo ponudila, kako se lotite reševanja. Kupili ste izdelek, a ste si premislili in ga ne želite več? Niste prepričani, ali je tudi v drugih državah EU rok za uveljavljanje pravice iz napake na izdelku 2 leti? Ali veste, kdaj sploh lahko uveljavljate garancijo?...Tako lahko na primer v spodnjem slikovnem gradivu vidite, kako pridete do informacije o svojih pravicah, če ima izdelek napako.

Če pri reševanju problema niste bili uspešni, vam v primeru težav, ki nastanejo med vami in ponudnikom blaga ali storitev (trgovcem, letalskim prevoznikom, spletnim prodajalcem, hotelirjem) iz druge države EU, na Norveškem ali Islandiji, brezplačno pomaga Evropski potrošniški center. EPC je del mreže Evropskih potrošniških centrov (ECC-Net).V njej delujejo centri iz vseh držav članic EU, Islandije in Norveške. Vse informacije, kako lahko stopite v kontakt z EPC v Sloveniji najdete na www.epc.si.

Pravice imate, naučite se jih uveljaviti
Ker je služba potrošnika, tako rekoč služba za polni delovni čas, je prav, da poznamo svoje pravice in da vemo, kako jih uveljaviti. Aplikacija vam pomaga tako pri uveljavljanju svojih pravic v drugih državah EU kot v Sloveniji. Vse, ki boste aplikacijo naložili na svoj pametni telefon, bomo vsak prvi dan v mesecu s kratkim sporočilom spomnili na eno izmed potrošniških pravic.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki