23.12.2024
Objavil: Dare Gliha
Pametna nosljiva oprema za zapestje - pametne zapestnice, osnovne pametne ure in napredne pametne ure, je v 3. četrtletju 2024 v primerjavi z enakim obdobjem leta 2023 zrasla za skromne 3 %. To pomeni skupno 52,9 milijona dobavljenih enot, znotraj tega skupnega števila pa se nahaja kompleksna mešanica.
Pametne zapestnice so imele največji zagon navzgor z rastjo 7 % na skupno 10,4 milijona enot. Ta kategorija je od tretjega četrtletja 2020 upadala, to je prvo četrtletje rasti. Analitiki družbe Canalys to pripisujejo velikemu povpraševanju na razvijajočih se trgih, kjer so prve kupce privabili z izboljšano strojno opremo poceni pametnih zapestnic, ki jih je bilo mogoče kupiti v letu 2020. Xiaomi Smart Band 9 in Samsung Galaxy Fit3 sta bila omenjena kot priljubljena modela v Latinski Ameriki in regiji EMEA.
Zlasti Xiaomi je v vzponu in se po številu dobavljenih enot (16,1-odstotni tržni delež) kosa z vodilnim podjetjem Apple, oba imata po 8,5 milijona dobavljenih enot. Poleg zapestnice se je za priljubljeno izkazala tudi Xiaomijeva serija Redmi Watch 5. Tudi linija Xiaomi Watch S je postala zelo priljubljena, saj se je število dobav na letni ravni povečalo za 70 %.
Čeprav Apple in Xiaomi pošiljata enako število enot, imata različno donosnost - Apple je ustvaril kar 40 % celotne vrednosti pošiljk (10,9 milijarde USD, kar je 5,6 % več kot pred letom dni), Xiaomi pa desetino te vrednosti, 4 %. Deloma zato, ker se je Xiaomijev nabor izdelkov preusmeril v cenovno dostopnejše naprave, zaradi česar se je povprečna prodajna cena (ASP) znižala za 9 % - Xiaomijeva ASP je na najnižji ravni od prvega četrtletja 2021.
Medtem zreli trgi, kot je Severna Amerika, predstavljajo izziv - celo Apple opaža manjše povpraševanje po svojih starejših modelih, medtem ko se Fitbitov tržni delež še naprej krči. Lastniki naprednejših pametnih ur vidijo manj razlogov za nadgradnjo, saj proizvajalci z novimi izdajami ne ponujajo dovolj privlačnih funkcij.
Jack Leathem, analitik pri Canalysu, pravi: „Pametne ure, ki bodo v tretjem četrtletju 2024 predstavljale le 35 % dobav, vendar 74 % tržne vrednosti, ostajajo ključnega pomena za ambicije proizvajalcev glede premijizacije in privrženosti ekosistema končnih uporabnikov. Da bi ostali konkurenčni, morajo prodajalci še naprej vlagati v programsko in strojno opremo, ki jim pomaga, da so v ospredju industrije, na primer z vpogledi, ki temeljijo na strojnem učenju, dvoprocesorsko arhitekturo in naprednim sledenjem spanju.“
Izdelava spletnih strani - Sistem za izgradnjo in optimizacijo spletnih strani za spletne iskalnike | Oblikovanje - Spletno in grafično oblikovanje Spam prevention |
.SI domene in gostovanje - Brezplačne domene ob nakupu gostovanja |