09.08.2019
Objavil: Dare Gliha
Vsak četrti (38 %) potrošnik bi se odrekel profilom na družbenih omrežjih, če bi si s tem zagotovil zasebnost svojih osebnih podatkov do konca življenja. Strah okoli zaščite digitalne zasebnosti je povzročil, da so potrošniki bolj zaskrbljeni glede uporabe in deljenja svojih osebnih podatkov na internetu.
Družbena omrežja kot so Facebook, Instagram ali Twitter so postala pomemben del življenja sodobnega uporabnika. Glede na poročilo družbe Kaspersky jih danes uporablja kar 82 % ljudi. V zameno za nekaj uporabnikovih podatkov družbena omrežja ljudem ponujajo priložnosti za izražanje, komunikacijo s prijatelji in družino, slednje novicam, odkrivanje idej in trendov. Vse to, brez da bi uporabniki morali zapustili svoj dom.
Danes so družbena omrežja na stopnji, ko je kakovost uporabniške izkušnje močno odvisna od velike količine osebnih podatkov. Pa naj bodo to finančni ali lokacijski podatki, informacije o vzorcih nakupovanja, prehrambnih navadah ali o statusu razmerja. Tako morda ni nič čudnega, da se lahko pojavi nostalgični občutek navidezno za vedno izgubljene zasebnosti podatkov. Kljub številnim prednostim bi se nekateri vseeno odpovedali družbenim omrežjem, če bi jim to pomagalo ponovno in za vedno vzpostaviti digitalno zasebnost. V času, ko število uporabnikov mobilnih telefonov narašča za 2 % letno, se je vsak peti (19 %) celo pripravljen odreči svojemu telefonu, da bi zagotovil zasebnost svojih osebnih podatkov do konca življenja.
Posledice odrekanja bi na primer občutil vsak deseti uporabnik (12 %), ki svoje osebne informacije uporablja kot prijavne podatke za igranje zabavnih kvizov. To pomeni, da bi se moral odpovedati igranju kvizov, ki mu denimo povedo, kdo je njegov slavni dvojnik ali pa katera je njegova najljubša jed. Še bolj problematično bi lahko bilo za tistih 58 % uporabnikov, ki svojih prijavnih podatkov za družbena omrežja ne bi mogli več uporabljati za hitro in priročno prijavo na različne spletne strani ali storitve.
Na žalost pa niti žrtvovanje celotne prisotnosti na družbenih omrežjih ne bi bilo dovolj za zaščito zasebnosti. Gre namreč za proces in ne za enkratno kupčijo.
»Pred leti so ljudje delili svoje osebne podatke s storitvami na družbenih omrežjih v zameno za številne koristi, brez da bi sploh pomislili na možne zlorabe in posledice. Z naraščajočim številom uhajanja podatkov v javnost po vsem svetu pa smo priča novemu trendu med uporabniki. Veliko jih ima rajše, če določenih dejstev o njih ni razkritih javnosti, in so zato bolj pozorni glede podatkov, ki jih delijo pri uporabi spletnih storitev. Kljub temu večina še vedno ne ve, kako zaščititi svojo digitalno zasebnost. Tako bi se raje odrekli uporabi družbenih omrežji, če bi s tem zagotovili, da njihovi podatki ostanejo varni. Zaščita osebnih podatkov z rednim posodabljanjem gesel za prijavo v profile na družbenih omrežjih in uporabo varnostnih rešitev bo potrošnikom vlila več zaupanja glede varnosti njihovih podatkov na spletu,« izpostavlja Marina Titova, vodja produktnega marketinga za potrošnike v družbi Kaspersky.
To, poleg razlogov zakaj in kako osebni podatki za uporabnike postajajo neprecenljivi, razkriva poročilo družbe Kaspersky z naslovom »The true value of digital privacy: are consumers selling themselves short?«.
Izdelava spletnih strani - Sistem za izgradnjo in optimizacijo spletnih strani za spletne iskalnike | Oblikovanje - Spletno in grafično oblikovanje Spam prevention |
.SI domene in gostovanje - Brezplačne domene ob nakupu gostovanja |