12.04.2008
Objavil: Igor Prešeren
Kitajske oblasti so sporočile, da so začele preiskovati pritožbe miljonov uporabnikov mobilnih telefonov, ki so bili žrtve tako imenovane masovne vsiljene pošte (znane kot spam) s strani oglaševalcev.
Vsesplošno razburjenje glede afere, ki jo na Kitajskem imenujejo kar "text message Gate" je izzvalo opravičila največjega kitajskega oglaševalca in ponudnika mobilnih storitev China Mobile. Komercialna tekstovna sporočila, ki so bila poslana več kot 200 milijonom uporabnikom, so bila poslana iz dveh družb: China Mobile in iz njenega manjšega tekmeca China Unicom.
"Obračamo se na vpletene družbe, ki naj se zamislijo in jih prosimo, da popravijo svoje napake, ki so posledica gonje za ustvarjanjem dobička v nasprotju z javnim interesom," je v svojem sporočilu objavljenem na spletni strani sporočil Liu Yue, vodja državnega sveta v pisarni za preiskovanje kaznivih dejanj.
Jason Jiang Nanchun, predsednik Focus media Holding Ltd., spletne oglaševalske družbe v lasti multinacionalke Nasdaq, je prejšnji teden že izdal javno opravičilo za nastale težave.
"Jiang Nanchun je javno priznal vse, vendar pa v poslanih sporočilih ni bilo pornografskih vsebin, temveč le nekaj reklam," je sporočila tiskovna predstavnica družbe, ki pa se je predstavila samo s priimkom Wu.
"Ta incident je prekršil pravila naše družbe in sedaj se močno trudimo, da popravimo nastali problem," je še sporočila. Iz China Mobile so sporočili, da so začasno ustavili delovanje mreže Focus Media, da bi preprečili pošiljanje velike količine kratkih sporočil. Oba ponudnika mobilnih storitev, sta tudi že odprla posebno vročo linijo za sprejemanje pritožb svojih uporabnikov.
Kitajski uporabniki mobilnih telefonov, kateri so s 555 milijoni tudi največji mobilni trg na svetu, pogosto dobivajo na svoje mobilne aparate nezaželena sporočila oglaševalcev, ki oglašujejo avtomobile, nepremičnine ali celo lažne dokumente.
Postavlja se že bolj strog nadzor nad družbami, ki pošiljajo mobilnim uporabnikom nezaželena oglasna sporočila v obliki SMS sporočil. Med zadnje ukrepe v boju proti vsiljeni pošti spada tudi akcija, ki jo je za svetovni dan pravic potrošnikov pripravila državna televizija China Central Television in ki opozarja uporabnike na ta problem.
Tako vlada kot družbe poudarjajo, da sedaj delajo na bolj točni opredelitvi predpisov glede identifikacije in obrambe pred takšnimi masovnimi sporočili. Ključna težava je v tem, da za zdaj še ne obstaja noben zakon, ki bi preprečeval izdajanje oziroma trgovanje osebnih informacij, kakršna je tudi osebna telefonska številka.
Hkrati s tem pa tudi Zhong Zhihong, predstavnik Ministrstva za informacijsko tehnologijo, ter odgovorni za internetno varnost, poziva vse komunikacijske družbe, da bolje poskrbijo za blokiranje vsiljene pošte, še poroča agencija Xinhua News.
Izdelava spletnih strani - Sistem za izgradnjo in optimizacijo spletnih strani za spletne iskalnike | Oblikovanje - Spletno in grafično oblikovanje Spam prevention |
.SI domene in gostovanje - Brezplačne domene ob nakupu gostovanja |